21:

ĆEIF I MERAK

  • UVODNI VIDEO

  • ĆEIF I MERAK

    U suri Sād postoji moćna slika koja nikad u muslimanskoj intelektualnoj tradiciji nije dobila pažnju kakvu njena slojevitost zavređuje. Sulejman, poslanik i kralj, jedne večeri posmatra konje, o čijoj ljepoti i izvrsnosti Kur'an kaže: “...na tri su noge stajali, a četvrtom jedva tlo doticaliˮ. Dok se divi, pobožni kralj iznenada zaključuje kako se naivno prepustio ovozemnim ispraznostima, jer je svako uživanje, pa čak i estetsko, čista taština.

  • KAHVENISANJE

    Kada vas neko u Bosni pozove na kahvu, ili kafu, to ne znači samo popiti vrući napitak u društvu, to znači mnogo više. Poznate fraze “ha'jmo na kafuˮ ili “hoćemo li kahvenisatiˮ znače da osoba koja vam upućuje taj poziv želi provesti s vama vrijeme u prijatnom razgovoru i druženju.

  • IZ PROŠLOSTI KAHVE I DUHANA U BOSNI I HERCEGOVINI

    Tekst Hamdije Kreševljakovića

  • HIĆA JE ŠEJTANSKI POSAO

    Fojničanin Rizah Muderizović je rođen 1868., a umro 1943. godine. Radio je kao kustos Zemaljskog muzeja u Sarajevu. Iza sebe je ostavio više naučnih i prevodilačkih radova.

  • DUHAN U NARODNOJ UPOTREBI MUSLIMANA

    I u Bosni se, kao i drugdje, pri pojavi duhana stvorila reakcija. Najmarkantniji borac proti ovome zlu bio je derviš Kaimi-baba. On je spjevao i čitavu jednu pjesmu (kasidu) o štetnosti duhana.

  • ĆEIF

    “Ćeif je nešto posebnoga, što osim naših muslimana valjada ni jedan narod na svijetu ne poznaje.”

  • HAMAMI – MJESTA ZA MERAK I DRUŽENJE

    Hamami, javna kupatila, bilI su sastavni dio kulture našeg stanovništva od 16. stoljeća. Nastali kao dio potrebe, u skladu s islamskim propisima, o temeljitom kupanju za određene vjerske obrede, zatim kupanja žena u određenom periodu, pripreme mladenaca za vjenčanje... I, naravno, održavanja lične higijene

  • SIJELA I TEFERIČI

    Ljudska potreba za druženjem i zabavom se ispunjavala na našim prostorima od davnina u raznim oblicima.